Over BAAK

In de accountancy is vastgoedspecialisatie vrijwel alleen de vinden bij de grote accountants- en advieskantoren. Zoals bekend hebben deze organisaties door hun omvang veel deskundigheid aan boord. Ze kunnen daardoor een brede waaier aan diensten leveren. Deskundigheid van specialisten, waarvan er soms maar enkele in Nederland rondlopen. Maar ze kennen ook de nodige nadelen. De grote kantoren richten zich op grote veelal internationale organisaties en niet op het MKB. Veel werkzaamheden lopen over verschillende schijven, wat extra tijd en kosten met zich meebrengt. En hoge deskundigheid heeft ook zijn prijs: de tarieven van grote kantoren zijn zoals bekend hoog. Wisseling van assistenten, de accountmanagers en zelfs van partners komt bij grote kantoren regelmatig voor. Je mag soms al blij zijn als je dezelfde contactpersoon langer dan een jaar hebt. Sommige managers van bedrijven verzuchten dat ze de beginnende assistenten van de grote kantoren opleiden en daar ook nog eens voor betalen.

Bij BAAK hebben we echter een overzichtelijk vast bestand van tevreden medewerkers, die jarenlang uw aanspreekpunt blijven. Direct aanspreekbaar, net als de eigenaar van het kantoor. Die u als cliënt door en door kennen en weten waarom het draait in uw (vastgoed) organisatie. Die verantwoordelijk zijn voor de dienstverlening aan u en daar

ook zelf op afgerekend worden. Die jaar in jaar uit vak- lectuur, seminars, opleidingen
en cursussen volgen om bij te blijven. Die veel ervaring hebben in accountancy en vastgoed. Die deze kennis en ervaring u ook ten dienst stellen. En u daardoor optimaal kunnen (blijven) adviseren.

BAAK belastingadviseurs & vastgoedaccountants is opgericht per 1 juli 1997 door Jelle Baak, die na een carrière van 16 jaar KPMG Accountants verliet.

Uitgangspunt van het kantoor was om kwalitatief hoogstaande dienstverlening, persoonlijker, directer toegankelijk en betaalbaarder te maken en aan te bieden. En dat is nog steeds ons uitgangspunt. Dat BAAK daarin is geslaagd blijkt wel uit de gestage organische groei die het kantoor heeft doorgemaakt en grote klanttevredenheid.

Vanaf het begin bedient BAAK vele vastgoedcliënten, naast andere cliënten die actief zijn in o.a. dienstverlening en handel.
Alhoewel de vastgoedcliënten BAAK door verwijzing van bestaande cliënten altijd goed hebben kunnen vinden, is in 2014 besloten de specialisatie in vastgoed beter zichtbaar uit te dragen.

“Het is tijd dat we onze kennis en ervaring breder gaan inzetten in de markt ten gunste van de MKB-vastgoedondernemer.”

Over Jelle Baak

Partner, accountant (AA) belastingadviseur (RB) en financial controller (AC).
All-round adviseur op accountancy en belastingadvies gebied.

Over de ontwikkelingen in zijn vakgebied zegt hij:
“Ik ben al enige tijd in de accountancy actief. In die tijd is de interne verslaggeving van handmatige vastleggingen geëvolueerd naar complexe IT-systemen met onbegrensde hoeveelheden data. Accountants en adviseurs zijn hierin meegegroeid, wat dat betreft is er in het vakgebied enorm veel veranderd. Veranderingen die nog steeds doorgaan. Stilstand is achteruitgang, vind ik. Daarom stimuleer ik dat mijn collega’s doorstuderen en cursussen blijven volgen. Daarbij geef ik natuurlijk zelf het goede voorbeeld.

Vanaf het begin van mijn carrière heb ik te maken gehad met vastgoed en vastgoedexploitatie. Ook in de vastgoedbranche gaan veranderingen steeds sneller. Was vastgoed vroeger een passieve zorgeloze belegging, nu worden vastgoedeigenaren steeds meer uitgedaagd door de marktomstandigheden om hun bezit te laten renderen. Degenen die het echt redden weten hun strategie aan te passen aan de eisen van deze tijd. Zij weten als echte ondernemers meer hospitality, zekerheid, flexibiliteit en toegevoegde waarde te bieden aan de steeds veeleisender wordende huurder of koper. Daarmee blijven ze de concurrentie voor.

De interne- en beheerorganisatie van vastgoedondernemers brengt steeds meer informatie in kaart. Informatie die nodig is voor optimalisatie van de investerings- en beheerprocessen en uiteindelijk het rendement van de vastgoedinvestering. Dat kan zijn gericht op investerings- en huurinformatie, service exploitatie, onderhoud, financiering , maar ook op interne- en externe verslaggeving. En wat te denken van de fiscaliteit, die bij veel vastgoedondernemers een grote rol speelt.

Als BAAK belastingadviseurs & vastgoedaccountants zijn we erop gericht de MKB-vastgoedondernemer te assisteren en adviseren in zijn alsmaar complexer wordende omgeving. Met oog voor de verschillende aspecten die er aan transacties verbonden kunnen zijn. Ook juridisch en fiscaal kijken we graag als eerstelijns adviseur mee. Zo kunnen we vaak voorkomen dat de vastgoedondernemer belangrijke zaken over het hoofd ziet. En er voor zorgen dat formaliteiten op tijd worden vervuld. Waar nodig kunnen we specialisten uit ons netwerk inschakelen, voor bijvoorbeeld Omzetbelastingvraagstukken of audit van de jaarrekening.”

Baak belastingadviseurs

BAAK is een belastingadvies- en accountantsorganisatie gespecialiseerd in de vastgoedbranche met 36 jaar ervaring. BAAK biedt haar cliënten full-service op accountancy en fiscaal gebied. BAAK begeleidt kleine en middelgrote vastgoedbeleggers, vastgoedbeheerders, aan vastgoed gerelateerde dienstverleners en holding- en managementvennootschappen. Ook vermogensfondsen en stichtingen behoren tot haar cliënten. Deze cliënten zijn MKB of voelen zich tot het MKB behorend, omdat ze een kleine organisatie kennen met korte lijnen en directe betrokkenheid, net als wij!

Particuliere vastgoedeigenaren worden optimaal bediend door ons team belastingadviseurs. De belastingadviseurs staan tevens klaar voor niet vastgoed

gerelateerde dienstverleners, zoals ZZP-ers, vennootschappen met personeel, DGA’s en vermogende particulieren. De integratie van jaarcijfers met de belastingsoftware maakt dat onze belastingadviseurs efficiënt en kostenbewust uw winstaangifte of jaarrekening met aangifte Vennootschapsbelasting kunnen samenstellen.

Door periodiek de rapportage van uw onderneming of belegging met u door te nemen ontstaat er een goede wisselwerking voor twee kanten: wij houden u graag een spiegel voor en proberen met advies (fiscale) valkuilen te vermijden, terwijl door uw toedoen voor ons de cijfers gaan leven.

Jelle Baak

Jelle Baak

Zijn carrière is Jelle begonnen als assistent-accountant bij KPMG. Tegelijk is hij gestart met de opleiding tot accountant. Na een switch naar de MKB-praktijk zijn accountantstitel behaald. Verder carrière gemaakt bij KPMG tot senior-manager. In 1997 BAAK AA-Accountants & Adviseurs gestart. Hierna via de Hogeschool van Utrecht leergang financial controller gevolgd. In 2008 afronding van de studie voor belastingadviseur en inschrijving als Register Belastingadviseur. In zijn vrije tijd beoefent Jelle verschillende sporten, vervult hij verschillende bestuursfuncties en gaat in de vakantie graag kamperen.

Geoffrey Pieloor

Geoffrey Pieloor

In 2001 is Geoffrey begonnen bij BAAK AA-Accountants & Adviseurs, hij was toen net gestart met de opleiding accountancy aan de Haagse Hogeschool. In 2005 werd het tijd om ook eens ergens anders te gaan kijken en ervaring op te doen. Na twee accountantskantoren en een functie als financial controller bij een vastgoedorganisatie is Geoffrey in 2010 uiteindelijk toch weer teruggekeerd op het oude nest. In zijn vrije tijd mag hij graag sporten, eten en een goed glas wijn drinken.

Priya Nathé

Priya Nathé

Na het behalen van het MBO diploma Economie werd Priya administratief medewerker bij twee bedrijven, gevolgd door een functie als assistent accountant bij een internationale modeketen. De werkzaamheden spraken haar erg aan. In 2007 startte ze daarom met HBO Accountancy. Om studie en praktijk op elkaar aan te sluiten ging ze 2008 bij een accountantskantoor in dienst. In 2011 maakte ze de overstap naar Baak Accountants. In 2012 rondde ze haar bachelor opleiding met succes af. In haar vrije tijd rijdt Priya graag auto, houdt ze van shopping en gaat ze graag uit.

Rianne van den Berg

Rianne van den Berg

Na haar opleiding Meao-Bedrijfsadministratie is Rianne gaan werken bij een administratiekantoor. In deze periode behaalde ze haar MBA-diploma. Na 8 jaar was het tijd voor een nieuwe uitdaging. Sinds 2011 is ze werkzaam bij BAAK. Hier slaagde ze voor de vervolg studie RB-belastingconsulent. Haar werkzaamheden bestaan uit het onderhouden van cliëntcontacten, adviesmogelijkheden en verbeterpunten signaleren, het opstellen van fiscale aangiften en het samenstellen van financiële rapportages.

Saffiun Shaik Roestali

Saffiun Shaik Roestali

Saffiun is sinds 2013 werkzaam bij BAAK als boekhouder, salarisadministrateur en belastingassistente. Zij is sinds 2001 boekhouder en heeft haar diploma PDB behaald in 2009. Zij heeft veel plezier in haar werk, samen met haar collega’s, die zij graag ondersteuning geeft bij hun werkzaamheden.
In haar vrije tijd houdt ze zich bezig met lezen, films kijken, plezier maken met haar kinderen en koken. Zij vertaalt ook artikelen vanuit het Engels naar het Nederlands.

Site by Alsjeblaft!